Fysiotherapie praktijk in Huizen en Blaricum

Shockwave Therapie in Blaricum en Huizen

Shockwave is een effectieve behandeling van langdurige pijnklachten bij spier- en peesaandoeningen.

Denk hierbij vooral aan:

• Hielspoor
  • Tenniselleboog of golfelleboog
  • Chronische schouderklachten met/zonder verkalkingen
  • Aanhoudende pijnklachten Achillespees(Achillodynie)
  • Peesklachten
  • Knie(Jumper`s knee)

Alles over Shockwave Therapie

Shockwave therapie of ESWT werkt met geluidsgolven die door de huid gaan en worden gericht op de plaats van de blessure of klacht. Deze energie zorgt voor verbetering van de stofwisseling en doorbloeding waardoor sneller herstel en pijnvermindering mogelijk is.

De behandeling bestaat meestal uit 4 tot 6 sessies en de kosten vallen onder de reguliere vergoeding fysiotherapie of manuele therapie bij uw zorgverzekering of voor uzelf als u geen aanvullende verzekering fysiotherapie heeft. Er worden door ons dus geen extra kosten in rekening gebracht.

Hoe werkt Shockwave Therapie?

Als u met een klacht bij ons komt wordt u altijd eerst onderzocht. Op basis van de diagnose wordt bepaald of er een indicatie is voor shockwave therapie. Soms is er een extra echografisch onderzoek nodig om de diagnose te bevestigen en de plaats van de aandoening nauwkeuriger te kunnen bepalen.

De behandeling vindt plaats door middel van een speciale behandelkop welke op de huid wordt geplaatst. Door middel van een tussenvloeistof (gel) wordt de energie door de behandelkop overgebracht op de plaats van de aandoening of blessure. De behandeling duurt maar kort, zo’n 5 tot 10 minuten en kan soms wat gevoelig zijn. De shockwave behandeling staat nooit op zichzelf maar is onderdeel van de gehele behandeling.

Als u meer informatie wilt over de shockwave bij FysioNovum neem dan gerust contact op of kom langs.

Veelgestelde Vragen