Manuele therapie in Blaricum & Huizen

De Manueel therapeut richt zich in het bijzonder op onderzoek en behandeling van klachten van het bewegingsapparaat in het algemeen en van de wervelkolom in het bijzonder. Dit betreft met name specifieke manueel therapeutische onderzoek- en behandeltechnieken van patiënten met klachten, die naast pijn, gepaard gaan met het slechter kunnen bewegen van een gewricht of gewrichten.

Alles over Manuele therapie in Blaricum & Huizen

Bij de behandeling maakt de manueel therapeut gebruik van specifieke bewegingen van gewrichten, spieren en zenuwstructuren. De manueel therapeut probeert opgeheven beweeglijkheid te herstellen of een teveel aan beweging te stabiliseren door middel van training. Soms wordt deze behandeling aangevuld met manipulaties (in de volksmond ook wel ‘kraken’ genoemd). De gewrichten worden dan wat sneller bewogen. Daarbij kan een knappend geluid worden gehoord. De meeste patiënten ervaren dit als een kortstondig vreemd gevoel, maar vinden het over het algemeen niet pijnlijk. Het behandelprogramma bestaat verder uit aanvullende oefeningen, adviezen, huiswerkoefeningen, het geven van inzicht en instructie van houding en beweging bij werk, sport en diverse activiteiten in en om huis.

Manuele therapie helpt bij de volgende klachten

• Hoofd- en nekpijn die gepaard gaan met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom
  • Nek- en schouderklachten die uitstralen tot in de armen
  • Klachten hoog in de rug met rib- en borstpijn
  • Lage rugklachten, eventueel met uitstralende pijn naar de benen
  • Bepaalde vormen van duizeligheid die opgewekt worden door het bewegen van de nek
  • Kaakklachten, eventueel in combinatie met nekklachten

We gaan weer open

Vanaf 4 mei 2020 is Fysionovum weer geopend. Wij behandelen alleen nog niet iedereen dus lees wat dit betekent voor jou op onze speciale pagina rondom het coronavirus.